Serviceledelse
Årsenhet i serviceledelse
Er du glad i mennesker og nysgjerrig på hvordan man skaper gode kunde- og brukeropplevelser? Da vil et årsstudium serviceledelse være verdifullt for deg og din karriere.
Hva innebærer Serviceledelse?
Serviceledelse er kunnskap og kompetanse som i dag er etterspurt. Utdanningen vil gjøre deg rustet til å løse utfordringer iservice- og tjenesteytende næringer. Bedriftene som jobber innenfor dette vokser gjerne raskt og eri stadig endring.
Årsstudium i serviceledelse passer for deg som ønsker å jobbe med mennesker, enten det er kunder, brukere, gjester eller leverandører. Studiet kan være aktuelt for deg som allerede er i jobb og har noe erfaring, eller for deg som kommer rett fra videregående skole.
Hva lærer du?
Studiet består av fag som gir deg kompetanse til forstå kunden. På den måten kan du skape servicekonsepter og tjenester som møter kundenes behov.
Du lærer blant annet om
- teorier og modeller innen markedsføring, service og forbrukeratferd
- markeds- og kundeinnsikt som grunnlag for markedsføring
- digitaliseringens betydning for serviceutvikling
- prisstrategier og prissettingsmetoder for serviceindustrien
- forretningsutvikling, organisasjonsdesign, ledelse, strategiske valg og teknologiske muligheter
Du vil i løpet av årsenheten opparbeide deg ettertraktet kompetanse, som kan brukes både nasjonalt og internasjonalt.
Hva kan du bli?
Årsenheten i serviceledelse er uavhengig av bransje. Det betyr at det er en stor variasjon av stillinger innen service- og tjenesteytende næringer som er aktuelle for deg å søke jobb i. Dersom du har jobbet noen år kan også et relevant steg videre være å få formell kompetanse på området. Dette kan gi karrieremulighetene dine et løft, der du vil stille sterkere ved stillinger med mer ansvar.
Du kan også benytte årsenheten i serviceledelse som en start på videre bachelorstudier innen hotelledelse, reiseliv og opplevelsesutvikling eller ledelse og servicestrategived Kristiania.
Kommende startdatoer
Videre studier/jobbmuligheter
Årsenhet i serviceledelse kvalifiserer tilfaglig godkjenningpå 2. studieår på følgende bachelorprogrammer ved Høyskolen Kristiania:
- Bachelor i reiselivsledelse og opplevelsesutvikling
- Bachelor i hotelledelse
-
Bachelor i ledelse og servicestrategi
Opptakskrav/Søknad
For å kunne søke på studiet må du inneha ett av punktene nedenfor:
- Generell studiekompetanse
- Generell studiekompetanse etter fagopplæring med fag/svennebrev eller yrkespraksis og utdanning etter 23/5-regelen
- Realkompetanse
Studiefakta, Tittel m.m
Årsenhet (60 stp).
Kostnader
Kontakt skolen for informasjon om kostnader.
Hvorfor velge Kristiania ?
Relevante gjesteforelesere
Sosialt skolemiljø
Tett på arbeidslivet
Jeg vil vite mer!
Kristiania | Utdanning med tradisjon for forandring
Kristiania tilbyr høyere utdanning i Oslo, Bergen og på nett. Vi jobber tverrfaglig og tett på arbeidslivet, og våre fagskole-, bachelor- og masterstudier er kjent for praksis/internship-muligheter. Vi har over 100 utdanninger, fordelt på fire fagfelt: HR, markedsføring og kommunikasjon...