Master of Science in Information Systems – Digital Marketing
Master of Science in Information Systems – Digital Marketing
Denne mastergraden gir ettertraktet og spesialisert kunnskap innen datadrevet digital markedsføring.
Datadrevet markedsføring baserer seg på informasjon og innsikt og bidrar til bedre og mer effektive markedsføringsaktiviteter. Gjennom denne mastergraden får du oppdatert og ettertraktet kunnskap om hvordan ny teknologi, datainnsamling og analyse kan benyttes til å ta bedre beslutninger og utvikle markedskampanjer som virkelig treffer blink.
Hos oss får du studere fag som:
- Introduction to IS Research
- Digital Marketing
- Digital Consumer Behavior and Consumer Neuroscience
- Ethics, sustainability and society
- Business Intelligence and Dashboards
- Digital Communication and Social Media Marketing
Kommende startdatoer
Videre studier/jobbmuligheter
En mastergrad i Digital Marketing gir deg dybdekunnskaper som er etterspurte både i offentlig, privat og ideell sektor. Med denne mastergraden er du kvalifisert til stillinger som:
• Markedsansvarlig
• Sosiale medier-ansvarlig
• Innholdssjef
• Forretningsutvikler
• Markedsanalytiker
Opptakskrav/Søknad
For å søke på dette studiet må du ha en bachelorgrad innen informasjonsteknologi, ledelse, salgsledelse, reiseliv, innovasjon, E-business, markedsføring, digital markedsføring, markedskommunikasjon eller PR. Gjennomsnittskarakteren din må være C eller bedre (tilsvarende 2,7 eller bedre).
Du må også skrive et motivasjonsbrev på maks 500 ord på engelsk.
Studiefakta, Tittel m.m
Muligheter for spesialisering
Masterstudentene skal ha enten valgemner eller utveksling tilsvarende 30 studiepoeng (ECTS) i 3. semester. Dette gir fleksibilitet til å spesialisere seg i selvvalgte emner, enten innen tilknyttede masterprogrammer eller ved å tilbringe et semester i utlandet ved en av partnerinstitusjonene våre.
Listen over valgemner som tilbys ved Kristiania kan endre seg fra år til år. Valgemnene presenteres normalt tidlig i vårsemesteret for førsteårsstudentene på masterprogrammet.
Studenter ved Master i Digital Marketing kan velge blant en rekke valgemner á 7,5 studiepoeng. Det kan være emner som
- Consulting and Leadership
- Agile Project Management
- Customer Journey and CRM
- Advanced Visual Analytics
- IT Governance
Emnene over er ment som eksempler, og vil ikke nødvendigvis være tilgjengelige som valgemner i ditt tredje semester på masterstudiet.
Kostnader
Pris per semester: 56 400 kr.
Studiet er kvalifisert til støtte fra Lånekassen.
Hvorfor velge Kristiania ?
Relevante gjesteforelesere
Sosialt skolemiljø
Tett på arbeidslivet
Jeg vil vite mer!
Kristiania | Utdanning med tradisjon for forandring
Kristiania tilbyr høyere utdanning i Oslo, Bergen og på nett. Vi jobber tverrfaglig og tett på arbeidslivet, og våre fagskole-, bachelor- og masterstudier er kjent for praksis/internship-muligheter. Vi har over 100 utdanninger, fordelt på fire fagfelt: HR, markedsføring og kommunikasjon...