Master of Science in Digital Entrepreneurship
Banker entreprenørhjertet ditt for å finne nye løsninger for fremtidens bedrifter? Da er dette studiet for deg!
For at fremtidens suksessbedrifter skal lykkes, trengs det spesialkompetanse på teknologiske løsninger og hvordan menneskene i bedriften får mest mulig ut av dem. I løpet av studietiden din får du dette gjennom emner som for eksempel:
- Innovation – Consepts and perspectives
- Ethics, sustainability and society
- Digital markedsføring og analyse
- Corporate entrepreneurship
Denne utdanningen gjør deg i stand til å starte og lede digitale satsinger på en effektiv, kostnadseffektiv og bærekraftig måte.
Fremtiden tilhører de digitale bedriftene. Men mange av dagens største og mest innflytelsesrike bedrifter, som Google, Facebook, Amazon, Uber, Alibaba og Dropbox startet faktisk som små, digitale startup-selskaper. De er beviset på at for å lykkes, må man vite hvordan man bruker teknologiske løsninger for å løse menneskers behov og hverdagsutfordringer.
Dette studiet gir deg en grundig innføring i modeller for digital forretningsdrift. I kombinasjon med vår ekspertise innen innovasjon og entreprenørskap, får du verktøyene du trenger for å starte og utvikle din forretningsidé. Studiet er også bygget opp av spesielt utvalgte emner som lar deg møte andre likesinnede på tvers av relevante studieretninger, noe som gir deg mulighet til å bygge et nettverk for fremtiden. Dette skaper et helt unikt miljø for nyskaping og innovasjon, hvor ulike ideer kan testes ut og utvikles i et trygt og støttende miljø.
I studiets tredje semester kan du velge mellom å utvikle ditt eget selskap basert på et samarbeid for høyere utdanning med Ungt Entreprenørskap, som du så kan omregistrere til din egen bedrift. Du kan alternativt ta et utvalg spesialiseringsemner innen ledelse og teknologi, eller dra på utveksling.
Som student vil du ta aktiv del i mange ulike undervisningsformer, som gjenspeiler arbeidslivet som venter deg etter studiene. I tillegg til forelesninger vil du blant annet ta del i:
- Dialogbaserte fellesaktiviteter, hvor man diskuterer og samarbeider.
- Presentasjoner, hvor studentene legger frem for eksempel relevant forskning eller egne arbeider, og analyserer og diskuterer disse i fellesskap.
- Problembasert læring, hvor man jobber i mindre grupper med løsninger på problemstillinger hentet fra arbeidslivet.
- Prosjektarbeid og arbeid med egen bedrift.
Dette studiet undervises på engelsk, for å gi studentene kompetansen og forståelsen som trengs for å lykkes i en globalisert forretningsverden.
Videre studier/jobbmuligheter
Med denne mastergraden får du spesialkunnskapen og erfaringer som gjør deg i stand til å starte og utvikle et levedyktig digitalt startup-selskap. I løpet av studiet kan du starte og drive din egen studentbedrift, som du kan ta til et nytt nivå når du er uteksaminert. I tillegg får du kunnskapene som trengs innen yrker som for eksempel:
- Forretningsutvikler
- Innovasjonskonsulent
- Endringsagent i store selskaper
- Markedsføringssjef
Opptakskrav/Søknad
- Du må ha en bachelorgrad eller tilsvarende med minimum 80 studiepoeng innen samfunnsfag, naturvitenskap, helsefag, teknologi og entreprenørskap, eller kunst, design og media.
- Karaktersnitt fra bachelorgraden din er minimum C. Karakter C tilsvarer minimum 2,7. Relevant praksis, eller andre spesielle hensyn, kan i noen tilfeller veie opp for ikke oppfylt karakterkrav
- Utenlandske studenter må i tillegg kunne dokumentere nødvendige engelsk- og norskkunnskaper. Se studieprogrambeskrivelsen for mer informasjon.
Studiefakta, Tittel m.m
Mastergrad, 120 studiepoeng
Kostnader
Kontakt skolen for informasjon om kostnader.
Hvorfor velge Kristiania ?
Relevante gjesteforelesere
Sosialt skolemiljø
Tett på arbeidslivet
Jeg vil vite mer!
Kontaktinformasjon til Kristiania
Kristiania
Fyll inn følgende felt for å få mer informasjon fra Master of Science in Digital Entrepreneurship:
Det finnes ingen omtaler av denne utdanningen ennå. Bli den første!