Markedsføringsledelse

Kristiania
Sammendrag
Master
Oslo
2 år
Heltid
Støttet av lånekassen
Høst
Klasserom

Markedsføringsledelse

Ta en Master i Markedsføringsledelse

En master i markedsføringsledelse gir deg solid kompetanse, med mulighet til å skreddersy din faglige profil basert på dine egne interesser.

Denne utdanningen gir deg faglig tyngde og inngående innsikt i hvordan trender og teknologi endrer verdenen og markedene rundt oss. Studiet er forankret i det som er markedsførerens unike bidrag i organisasjonen – kunnskap om forbrukeren og forbrukeratferd.

Hva lærer du? 

En master i markedsføringsledelse gir deg avansert kunnskap om markedsføringsledelse, med fordypning i ulike perspektiver for å forstå forbrukeren og forbrukeratferd. Gjennom praktiske oppgaver får du ferdighetene som gjør deg i stand til å omsette innsikt til virkningsfull markedsføring, der eksemplene er hentet fra dagsaktuelle og konkrete problemstillinger fra næringslivet.

I tillegg til spesialiseringen innen markedsføringsledelse (major) vil du også kunne legge til egne moduler innen for eksempel strategisk kommunikasjon, innovasjon eller HR (minor). På denne måten vil du kunne vinkle fagprofilen din mot det området du ønsker å jobbe med. 

Du får en grundig innføring i emner som:

  • Forbrukerforståelse – psykologiske perspektiver
  • Strategisk analyse
  • Digital markedsføring og analyse
  • Markedsstrategi
For kontakt eller mer informasjon om Markedsføringsledelse, vennligst fyll inn en interessemelding.

Videre studier/jobbmuligheter

Norsk næringsliv har et voksende behov for markedsføringskunnskaper, og Næringslivets hovedorganisasjon (NHO) har i flere år påpekt at norske bedrifter må tilføres kompetanse innen verdiskaping og merkevarebygging.

Denne mastergraden gir deg praktiske ferdigheter og en akademisk spisskompetanse som gjør deg attraktiv for markedsavdelinger, kommunikasjonsavdelinger, mediehus og byråer, i så vel privat som offentlig sektor. Samtidig vil du etter mastergraden være kvalifisert for doktorgradsstudier innen markedsføring.

Tidligere studenter har fått stillinger som blant annet:

  • Produktsjef i Mills
  • Brand manager i Orkla
  • Prosjektleder i TNS Gallup
  • Consultant for Capgemini
  • SEO-manager i Viva Media Group

Opptakskrav/Søknad

For opptak til Master i markedsføringsledelse kreves det at søkeren har bachelorgrad eller tilsvarende studieløp av minst 180 studiepoeng.

Minimum 80 studiepoeng av disse skal være innenfor ett av følgende fagområder:

  • økonomisk-administrative fag,
  • samfunnsvitenskap eller
  • økonomi

 
Fagkrav til fordypningsfagene i bachelorutdanningen:

  • Minst 15 studiepoeng i metodefag
  • Minst 15 studiepoeng i administrasjonsfag

 
Karakterkrav

For å være kvalifisert må gjennomsnittskarakter være på C eller bedre. C tilsvarer minimum 2,7.

Studiefakta, Tittel m.m

Mastergrad (120 studiepoeng). 

Kostnader

Kontakt skolen for informasjon om kostnader.

Hvorfor velge Kristiania ?

Relevante gjesteforelesere

Sosialt skolemiljø

Tett på arbeidslivet

Jeg vil vite mer!

Legg igjen en interessemelding hvis du vil vite mer om utdanningen Markedsføringsledelse.

Fyll inn din kontaktinformasjon

Send interessemeldingen

Få mer informasjon fra skolen

Kontaktinformasjon til Kristiania

Kristiania

Prinsens gate 7-9
0107 Oslo

Vil du vite mer?

Fyll inn følgende felt for å få mer informasjon fra Markedsføringsledelse:

OMTALER

Det finnes ingen omtaler av denne utdanningen ennå. Bli den første!