Informasjonsteknologi – Spillteknologi
Spillprogrammering – Bachelor i informasjonsteknologi
Lær hvordan du lager avanserte systemer, gjennom en skreddersydd utdanning som kombinerer systemprogrammering, matematikk og 3D-programmering.
Dette er studiet for deg som alltid har lurt på hva som foregår «under panseret» i et spill. Vi gir deg kunnskapen du trenger for å lage avanserte systemer gjennom en skreddersydd kombinasjon av systemprogrammering, matematikk og 3D-programmering.
Hva lærer du?
Gjennom denne utdanningen vil du lære alt du trenger for å bli dyktig på spillprogrammering. Vi kommer blant annet å bruke Scrum, sammen med Java, C , C# og C++ til å designe og implementere kjente algoritmer og kunstig intelligens for spill.
Du får en detaljert og anvendelig forståelse av hvordan spill og andre avanserte grafiske applikasjoner lages.
I løpet av studietiden din hos oss vil bli blant annet gå i dybden på:
- Digital teknologi
- Programmering
- Algoritmer og datastrukturer
- Software Design
- Game AI
Mulighet til å bytte teknologistudium
Alle studiene innen teknologi har felles første år. Dersom du ønsker det, kan du bytte teknologistudium etter å ha fullført førsteåret.
Videre studier/jobbmuligheter
Etter fullført utdanning i informasjonsteknologi - spillteknologi har du et godt fundament for mange typer jobber innen IT og programmering. Mange velger å jobbe for store konsulenthus som Accenture eller Sopra Steria, mens andre får seg jobb i tradisjonelle IT-firmaer som Visma. Med denne bacheloren vil du ha et spesielt konkurransefortrinn i firmaer som jobber med simulering av virkeligheten, som i spill og opplæringsapplikasjoner.
Drømmejobben for mange spillprogrammeringsstudenter er ofte spillfirmaer som Funcom og Ravn, og en del får slike jobber. Andre slår seg sammen med medstudenter fra ulike linjer, og starter for seg selv. Noen velger å jobbe i høyteknologisk industri, mens for andre er det naturlig å gå videre med en master.
Opptakskrav/Søknad
For å kunne søke på studiet må du ha ett av punktene nedenfor:
- Generell studiekompetanse
- Generell studiekompetanse etter fagopplæring med fag/svennebrev eller yrkespraksis og utdanning etter 23/5-regelen
- Realkompetanse
- Bestått matematikk R1 eller S1+S2.
Alle våre studieretninger innen bachelor i informasjonsteknologi har felles første år, så du kan søke om å bytte studieretning i løpet av førsteåret.
Ved bytte til
- Bachelor i informasjonsteknologi – Kunstig intelligens
- Bachelor i informasjonsteknologi – Programmering
må du ha bestått matematikk R1 eller S1+S2. Studiebytter innvilges så sant det er ledige studieplasser.
Studiefakta, Tittel m.m
Bachelor i informasjonsteknologi (180 studiepoeng).
Kostnader
Kontakt skolen for informasjon om kostnader.
Hvorfor velge Kristiania ?
Relevante gjesteforelesere
Sosialt skolemiljø
Tett på arbeidslivet
Jeg vil vite mer!
Kontaktinformasjon til Kristiania
Kristiania
Fyll inn følgende felt for å få mer informasjon fra Informasjonsteknologi – Spillteknologi:
Det finnes ingen omtaler av denne utdanningen ennå. Bli den første!