Informasjonsteknologi – Spillteknologi

Kristiania
Sammendrag
Bachelor
Oslo
3 år
Heltid
Støttet av lånekassen
Høst
Klasserom

Informasjonsteknologi – Spillteknologi

Spillprogrammering – Bachelor i informasjonsteknologi

Lær hvordan du lager avanserte systemer, gjennom en skreddersydd utdanning som kombinerer systemprogrammering, matematikk og 3D-programmering.

Dette er studiet for deg som alltid har lurt på hva som foregår «under panseret» i et spill. Vi gir deg kunnskapen du trenger for å lage avanserte systemer gjennom en skreddersydd kombinasjon av systemprogrammering, matematikk og 3D-programmering.

Hva lærer du?

Gjennom denne utdanningen vil du lære alt du trenger for å bli dyktig på spillprogrammering. Vi kommer blant annet å bruke Scrum, sammen med Java, C , C# og C++ til å designe og implementere kjente algoritmer og kunstig intelligens for spill. 

Du får en detaljert og anvendelig forståelse av hvordan spill og andre avanserte grafiske applikasjoner lages.

I løpet av studietiden din hos oss vil bli blant annet gå i dybden på: 

  • Digital teknologi
  • Programmering
  • Algoritmer og datastrukturer
  • Software Design
  • Game AI

 
Mulighet til å bytte teknologistudium

Alle studiene innen teknologi har felles første år. Dersom du ønsker det, kan du bytte teknologistudium etter å ha fullført førsteåret.

For kontakt eller mer informasjon om Informasjonsteknologi – Spillteknologi, vennligst fyll inn en interessemelding.

Videre studier/jobbmuligheter

Etter fullført utdanning i informasjonsteknologi - spillteknologi har du et godt fundament for mange typer jobber innen IT og programmering. Mange velger å jobbe for store konsulenthus som Accenture eller Sopra Steria, mens andre får seg jobb i tradisjonelle IT-firmaer som Visma. Med denne bacheloren vil du ha et spesielt konkurransefortrinn i firmaer som jobber med simulering av virkeligheten, som i spill og opplæringsapplikasjoner.

Drømmejobben for mange spillprogrammeringsstudenter er ofte spillfirmaer som Funcom og Ravn, og en del får slike jobber. Andre slår seg sammen med medstudenter fra ulike linjer, og starter for seg selv. Noen velger å jobbe i høyteknologisk industri, mens for andre er det naturlig å gå videre med en master.

Opptakskrav/Søknad

For å kunne søke på studiet må du ha ett av punktene nedenfor:

  • Generell studiekompetanse
  • Generell studiekompetanse etter fagopplæring med fag/svennebrev eller yrkespraksis og utdanning etter 23/5-regelen
  • Realkompetanse
  • Bestått matematikk R1 eller S1+S2.

Alle våre studieretninger innen bachelor i informasjonsteknologi har felles første år, så du kan søke om å bytte studieretning i løpet av førsteåret.

Ved bytte til

  • Bachelor i informasjonsteknologi – Kunstig intelligens
  • Bachelor i informasjonsteknologi – Programmering

må du ha bestått matematikk R1 eller S1+S2. Studiebytter innvilges så sant det er ledige studieplasser.

Studiefakta, Tittel m.m

Bachelor i informasjonsteknologi (180 studiepoeng).

Kostnader

Kontakt skolen for informasjon om kostnader.

Hvorfor velge Kristiania ?

Relevante gjesteforelesere

Sosialt skolemiljø

Tett på arbeidslivet

Jeg vil vite mer!

Legg igjen en interessemelding hvis du vil vite mer om utdanningen Informasjonsteknologi – Spillteknologi.

Fyll inn din kontaktinformasjon

Send interessemeldingen

Få mer informasjon fra skolen

Kontaktinformasjon til Kristiania

Kristiania

Prinsens gate 7-9
0107 Oslo

Vil du vite mer?

Fyll inn følgende felt for å få mer informasjon fra Informasjonsteknologi – Spillteknologi:

OMTALER

Det finnes ingen omtaler av denne utdanningen ennå. Bli den første!