Informasjonsteknologi – Kunstig intelligens
Informasjonsteknologi - Kunstig intelligens
Vil du være personen som lærer maskiner og programvarer å lære? Dette studiet gir deg ettertraktede ferdigheter innen et spennende og raskt voksende fagfelt.
Har du noen gang bedt Siri spille av en sang, spurt Alexa om hun kan sette på en alarm, eller installert en programvare i boligen? Hver eneste dag lærer maskiner og programvare hvordan forskjellige oppgaver skal utføres. Men noen må først lære maskinene hvordan de skal lære.
Hva lærer du?
Med denne utdanningen blir du en ettertraktet kandidat innen et sterkt voksende fagområde for IT, nemlig kunstig intelligens. Du lærer om tingenes internett, mobile løsninger, hvordan maskiner effektivt kan kommunisere med hverandre, og hvordan de kan settes opp til å sanse omverdenen.
I løpet av studietiden din hos oss vil du blant annet få innsikt i:
- Digital teknologi
- Introduksjon til programmering
- Algoritmer og datastrukturer
- Informasjonssikkerhet
Du får utvikle spennende løsninger og prototyper, blant annet innen sensornettverk og big data, og du får bruke de samme verktøyene som benyttes av IT-bransjen i dag. Sånn vil du etter fullført studium være klar til å levere gode resultater hos arbeidsgivere fra første arbeidsdag.
Videre studier/jobbmuligheter
Med kompetansen fra bachelorgraden din i informasjonsteknologi - Kunstig intelligens, er du høyaktuell for oppgaver relatert til data science og tingenes internett. Du kan også ta rollen som mer generell utvikler innen Java, C og C++.
Noen få av mange jobbmuligheter:
- IT-konsulent
- Data scientist
- Programmerer
- Løsningsspesialist
Opptakskrav/Søknad
For å kunne søke på studiet må du ha ett av punktene nedenfor:
- Generell studiekompetanse
- Generell studiekompetanse etter fagopplæring med fag/svennebrev eller yrkespraksis og utdanning etter 23/5-regelen
- Realkompetanse
- I tillegg må du ha bestått matematikk R1 eller S1+S2.
Alle våre studieretninger innen bachelor i informasjonsteknologi har felles første år, så du kan søke om å bytte studieretning i løpet av førsteåret.
Ved bytte til
- Bachelor i informasjonsteknologi – Programmering
- Bachelor i informasjonsteknologi – Spillprogrammering
må du ha bestått matematikk R1 eller S1+S2. Studiebytter innvilges så sant det er ledige studieplasser.
Studiefakta, Tittel m.m
Bachelor i informasjonsteknologi (180 studiepoeng).
Kostnader
Kontakt skolen for informasjon om kostnader.
Hvorfor velge Kristiania ?
Relevante gjesteforelesere
Sosialt skolemiljø
Tett på arbeidslivet
Jeg vil vite mer!
Kontaktinformasjon til Kristiania
Kristiania
Fyll inn følgende felt for å få mer informasjon fra Informasjonsteknologi – Kunstig intelligens:
Det finnes ingen omtaler av denne utdanningen ennå. Bli den første!