Digital kommunikasjon og markedsføring
Digital kommunikasjon og markedsføring
Vil du forstå hvordan teknologi, kommunikasjon og kreativitet henger sammen? I løpet av dette studiet utvikler du evnen til strategisk analyse, praktisk problemløsning og samarbeid i team, samt ferdigheter til å produsere og formidle engasjerende innhold.
En master i digital kommunikasjon og markedsføring gir deg dyp innsikt i hvordan digitale verktøy kan brukes for å forstå og påvirke forbrukeratferd. Gjennom emner som nevromarkedsføring og forbrukersosiologi lærer du å se forbrukere som komplekse individer, ikke bare som tall og data.
Om utdanningen
Studiet kombinerer teoretisk kunnskap med praktiske verktøy. Du vil lære å analysere trender, utvikle målrettede markedsstrategier og skape engasjerende innhold basert på innsikt fra sosiologi, psykologi og kommunikasjonsfaget.
Programmet styrker dine evner til samarbeid, etisk kommunikasjon og kritisk refleksjon. Du lærer å lede kreative prosesser, samarbeide effektivt i team og tilrettelegge for innovasjon. Dette er viktige ferdigheter å ha i møte med en stadig mer digital og konkurransepreget bransje.
I løpet av studietiden vil du blant annet lære om:
- Forbrukersosiologi
- Digital produksjon og storytelling
- Nevromarkedsføring
Studiet preges av et globalt perspektiv, med internasjonal litteratur, gjesteforelesere og samarbeid med utenlandske undervisningsinstitusjoner. I tredje semester får du muligheten til å utveksle til andre anerkjente universiteter i blant annet Europa og Asia.
Fagmiljøet er sterkt knyttet til internasjonale forskningsnettverk, og flere av underviserne har erfaring fra ledende utenlandske institusjoner. Dette gir deg som student verdifull innsikt i hvordan digitale og kulturelle trender påvirker markedsføring globalt.
Kommende startdatoer
Videre studier/jobbmuligheter
En master i digital kommunikasjon og markedsføring vil gjøre deg ettertraktet i et konkurransepreget arbeidsmarked, og åpner for en rekke strategiske markedsførings- og kommunikasjonsroller.
Du kan blant annet jobbe som:
- Kommunikasjonsansvarlig
- Brand Manager
- Digital innholdsprodusent
- Senior markedsrådgiver
Opptakskrav/Søknad
For opptak til master kreves det at søkeren har bachelorgrad eller tilsvarende studieløp av minst 180 studiepoeng med en fordypning på minimum 80 studiepoeng innen ett av de følgende emneområdene samt minimum 7,5 studiepoeng forskningsmetode (kvalitativ og/eller kvantitativ metode). Metodefag kan inngå i de 80 studiepoengene.
- Historisk-filosofiske utdanninger
- Økonomi og administrasjon
- Samfunnsfag og juridiske fag
- Lærerutdanninger og pedagogikk
- Helse-, sosial og idrettsfag
Karakterkrav for opptak til Master i digital kommunikasjon og markedsføring
For å være kvalifisert må gjennomsnittskarakter være på C eller bedre.
Studiefakta, Tittel m.m
Utveksling
For Master i digital kommunikasjon og markedsføring er det lagt til rette for utveksling i 3. semester. Kristiania har avtaler med flere utenlandske læresteder som gir mulighet til å ta deler av studiet i utlandet.
Kostnader
Pris per semester: 56 400 kr.
Studiet kvalifiserer til støtte fra Lånekassen.
Hvorfor velge Kristiania ?
Relevante gjesteforelesere
Sosialt skolemiljø
Tett på arbeidslivet
Jeg vil vite mer!
Kristiania | Utdanning med tradisjon for forandring
Kristiania tilbyr høyere utdanning i Oslo, Bergen og på nett. Vi jobber tverrfaglig og tett på arbeidslivet, og våre fagskole-, bachelor- og masterstudier er kjent for praksis/internship-muligheter. Vi har over 100 utdanninger, fordelt på fire fagfelt: HR, markedsføring og kommunikasjon...