Søk utdanning 👉
Master

Digital kommunikasjon og markedsføring

Kristiania , i Oslo
Varighet
2 år
Undervisning
Heltid
Studielån/Stipend
Støttet av lånekassen
Undervisningsform
Klasserom
Neste startdato
Søknadsfrist
Søknadsfrist: 15. april
Undervisningsspråk
Norsk
Varighet
2 år
Undervisning
Heltid
Studielån/Stipend
Støttet av lånekassen
Undervisningsform
Klasserom
Neste startdato
Søknadsfrist
Søknadsfrist: 15. april
Undervisningsspråk
Norsk
Få mer informasjon om utdanningen 👍

Digital kommunikasjon og markedsføring

Master i Digital kommunikasjon og markedsføring

Master i digital kommunikasjon og markedsføring er en tverrfaglig mastergrad som trekker på innsikt fra flere relevante vitenskaper.

Hvorfor studere digital kommunikasjon og markedsføring?

Fremtidsrettet markedsføring krever digital kompetanse og i dette programmet bruker studentene digitale verktøy og plattformer gjennom hele studieløpet. Både for å produsere innhold i ulike kanaler, og for å hente inn og analysere data som gir innsikt og bedre beslutningsgrunnlag.

Hva lærer du?

Studentene lærer at digitale verktøy ikke kan erstatte menneskets kritiske vurdering og arbeid, hvor grensene går og hvordan grensene beveger seg. Programmet legger vekt på at effektiv kommunikasjon i markedsføring må baseres på empatisk, kritisk og kreativ kommunikasjon, med en dyp forståelse av menneskers følelser og ønsker.

Hvem passer utdanningen til?

Programmet representerer en allsidig, nysgjerrig og kritisk tilnærming til markedsføring. Det er ideelt for de som vil forstå forbrukere som mennesker, ikke bare som data. Her utdannes studentene til å forstå kundenes behov, følelser og ønsker, og til å skape kommunikasjon som engasjerer og overbeviser. Programmet gir kompetanse i å løse komplekse markedsføringsoppgaver i en digital verden og utvikler ettertraktede ferdigheter som samarbeid, empati og kreativitet.

For kontakt eller mer informasjon om Digital kommunikasjon og markedsføring, vennligst fyll inn en interessemelding.

Kommende startdatoer

1 tilgjengelig startdato

Høst

  • Klasserom
  • Oslo
  • Norsk
  • Søknadsfrist: 15. april

Videre studier/jobbmuligheter

Med en master i digital kommunikasjon og markedsføring åpner det seg en rekke jobbmuligheter innen markedsføring. Eksempelvis:

  • markedsføringskonsulent
  • brand manager
  • markedsføringsanalytiker
  • medieplanlegger
  • forbrukeratferdsspesialist
  • produktutvikler og markedsføringsleder
  • jobber innenfor PR og strategisk kommunikasjon.

Disse er bare noen eksempler, og mange andre muligheter kan være tilgjengelige avhengig av spesifikke ferdigheter, interesser og bransjepreferanser.

En master i digital kommunikasjon og markedsføring gir et solid fundament for å trives i en rekke roller innen markedsføring og digital kommunikasjon.

Opptakskrav/Søknad

På dette studiet kreves det bachelorgrad tilsvarende 180 studiepoeng og karakterkrav på minimum 2,5 (C i gjennomsnitt). Det er også krav til spesifikke fagområder. Les mer nederst på siden.

Studiefakta, Tittel m.m

Antall studiepoeng: 120

Kostnader

Kostnad per semester: 56.400 ,- 

Studiet er støttet av Lånekassen.

Hvorfor velge Kristiania ?

Relevante gjesteforelesere

Sosialt skolemiljø

Tett på arbeidslivet

Jeg vil vite mer!

Bestill informasjon

Legg igjen en interessemelding hvis du vil vite mer om utdanningen Digital kommunikasjon og markedsføring.

Fyll inn din kontaktinformasjon

Send interessemeldingen

Få mer informasjon fra skolen


reCAPTCHA logo Denne hjemmesiden er beskyttet av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Brukervilkår gjelder.
Kristiania
Prinsens gate 7-9
0107 Oslo

Kristiania  |  Utdanning med tradisjon for forandring

Kristiania tilbyr høyere utdanning i Oslo, Bergen og på nett. Vi jobber tverrfaglig og tett på arbeidslivet, og våre fagskole-, bachelor- og masterstudier er kjent for praksis/internship-muligheter. Vi har over 100 utdanninger, fordelt på fire fagfelt: HR, markedsføring og kommunikasjon...

Les mer og vis alle utdanninger ved Kristiania

Highlights