Digital kommunikasjon og markedsføring
Master i Digital kommunikasjon og markedsføring
Master i digital kommunikasjon og markedsføring er en tverrfaglig mastergrad som trekker på innsikt fra flere relevante vitenskaper.
Hvorfor studere digital kommunikasjon og markedsføring?
Fremtidsrettet markedsføring krever digital kompetanse og i dette programmet bruker studentene digitale verktøy og plattformer gjennom hele studieløpet. Både for å produsere innhold i ulike kanaler, og for å hente inn og analysere data som gir innsikt og bedre beslutningsgrunnlag.
Hva lærer du?
Studentene lærer at digitale verktøy ikke kan erstatte menneskets kritiske vurdering og arbeid, hvor grensene går og hvordan grensene beveger seg. Programmet legger vekt på at effektiv kommunikasjon i markedsføring må baseres på empatisk, kritisk og kreativ kommunikasjon, med en dyp forståelse av menneskers følelser og ønsker.
Hvem passer utdanningen til?
Programmet representerer en allsidig, nysgjerrig og kritisk tilnærming til markedsføring. Det er ideelt for de som vil forstå forbrukere som mennesker, ikke bare som data. Her utdannes studentene til å forstå kundenes behov, følelser og ønsker, og til å skape kommunikasjon som engasjerer og overbeviser. Programmet gir kompetanse i å løse komplekse markedsføringsoppgaver i en digital verden og utvikler ettertraktede ferdigheter som samarbeid, empati og kreativitet.
Kommende startdatoer
Videre studier/jobbmuligheter
Med en master i digital kommunikasjon og markedsføring åpner det seg en rekke jobbmuligheter innen markedsføring. Eksempelvis:
- markedsføringskonsulent
- brand manager
- markedsføringsanalytiker
- medieplanlegger
- forbrukeratferdsspesialist
- produktutvikler og markedsføringsleder
- jobber innenfor PR og strategisk kommunikasjon.
Disse er bare noen eksempler, og mange andre muligheter kan være tilgjengelige avhengig av spesifikke ferdigheter, interesser og bransjepreferanser.
En master i digital kommunikasjon og markedsføring gir et solid fundament for å trives i en rekke roller innen markedsføring og digital kommunikasjon.
Opptakskrav/Søknad
På dette studiet kreves det bachelorgrad tilsvarende 180 studiepoeng og karakterkrav på minimum 2,5 (C i gjennomsnitt). Det er også krav til spesifikke fagområder. Les mer nederst på siden.
Studiefakta, Tittel m.m
Antall studiepoeng: 120
Kostnader
Kostnad per semester: 56.400 ,-
Studiet er støttet av Lånekassen.
Hvorfor velge Kristiania ?
Relevante gjesteforelesere
Sosialt skolemiljø
Tett på arbeidslivet
Jeg vil vite mer!
Kristiania | Utdanning med tradisjon for forandring
Kristiania tilbyr høyere utdanning i Oslo, Bergen og på nett. Vi jobber tverrfaglig og tett på arbeidslivet, og våre fagskole-, bachelor- og masterstudier er kjent for praksis/internship-muligheter. Vi har over 100 utdanninger, fordelt på fire fagfelt: HR, markedsføring og kommunikasjon...