Vis studentum.no som: Mobil

Kreativ markedskommunikasjon

Høyskolen Kristiania Westerdals
Sammendrag
Heltid
3 år, 180 studiepoeng
Bachelor
Oppstart: August - Oslo
Søknadsfrist: 15. april
Ja

Kreativ markedskommunikasjon

bachelor i kreativ markedskommunikasjon - westerdals

Vil du studere kreativ markedskommunikasjon?

Med en bachelor i kreativ markedskommunikasjon vil du få kompetanse innen tekst, visuell kommunikasjon, prosjektledelse, kreative prosesser og kommunikasjonsstrategi.

Hvorfor tar vi med oss Kvikk Lunsj når vi skal i marka, men aldri når vi skal på kino? Hvordan skal en bedrift etablere seg i et marked hvis ingen har hørt om den? Det er slike spørsmål vi jobber med på Bachelor i kreativ markedskommunikasjon. Du vil lære hvordan du bruker reklame og andre former for markedskommunikasjon til å selge varer, skape merkevarer og kommunisere på tvers av markeder og kulturer.

Studiet ligger i krysningspunktet mellom markedskommunikasjon, strategi og kreativitet, og er et praktisk studium med utstrakt bruk av gruppearbeid og oppdrag fra reelle kunder. Du lærer å utvikle, gjennomføre og lede reklamekampanjer og andre kommunikasjonstiltak.

Både markedsføring og kreativitet

Fagsammensetningen dekker et vidt spekter innen markedskommunikasjon. Du lærer om målgrupper, grunnen til at folk gjør og tenker som de gjør, psykologien bak merkevarer og logikken i et marked.

Samtidig må du kunne mye om organisasjoner, samfunnet og kulturen fordi alt rundt oss påvirker oss.

Kreativitet er en rød tråd gjennom hele studiet. Du trener på kreative teknikker og metoder for å utvikle nye ideer og løsninger. Du lærer hvilken rolle kreativitet har for innovasjon, og hvilke organisatoriske forhold som kan hindre eller fremme kreativitet i et team eller i organisasjonen.

Studiet balanserer hele tiden mellom analyse og kreativitet. Du må ha innsikt i markedene, ha dyptgående forbruker- og kundeinnsikt, og ta strategiske valg.

Karriere

Etter endt studium kan du jobbe som prosjektleder, prosjektkoordinator, konsulent, rådgiver, kreatør eller planlegger i et reklame- og kommunikasjonsbyrå, eller som markedskoordinator, markedskonsulent og markedsansvarlig i bedriftens salgs- og markedsavdeling.

Opptakskrav/Søknad

For å kunne søke på studiet må du ha ett av punktene nedenfor:

  • Generell studiekompetanse
  • Generell studiekompetanse etter fagopplæring med fag/svennebrev eller yrkespraksis og utdanning etter 23/5-regelen
  • Realkompetanse

Studiefakta, Tittel m.m

Bachelorgrad (180 studiepoeng).

Kostnader

45 700 kr per semester (med forbehold om endringer).

Jeg vil vite mer!

Legg igjen en interessemelding hvis du vil vite mer om utdanningen Kreativ markedskommunikasjon.

Fyll inn din kontaktinformasjon

Send interessemeldingen

Få mer informasjon fra skolen

Høyskolen Kristiania Westerdals

Westerdals

Westerdals | Høyskolen Kristiania

Westerdals er nå en del av Høyskolen Kristiania, etter at Høyskolen Kristiania kjøpte Westerdals Oslo ACT i mars 2017. Westerdalsnavnet videreføres i fagområdene Design og kommunikasjon, Film og medier, og Musikk og scene. Westerdalskulturen med opptaksprøver og et høyt kreativt nivå videreføres også.

Historie

Putti Westerdal startet Westerdals Reklameskole i 1965 som tilbød kveldskurs i typografi, layout og collage. Tilbudet ble gradvis utvidet til kjente linjer som Art Direction og tekst og skribent. Fra 2002 het skolen Westerdals School of Communication, etter at Westerdals PR-skole kjøpte opp «Skolen for grafisk design» og «Wolff reklame- og designskole». I 2010 ble Westerdals rangert som en av verdens ti beste kommunikasjonsskoler av YoungGuns Schools of the Decade.

I 2011 ble Westerdals godkjent som høyskole av Utdanningsdirektoratet, og tok navnet Westerdals Høyskole. I 2012 kjøpte NITH høyskolen og i 2014 fusjonerte Westerdals Høyskole med de tidligere høyskolene NISS og NITH.  Sammen fikk de navnet Westerdals Oslo ACT.Les mer om Westerdals Oslo ACT i Dagens Næringsliv-artikkelen «Drømmefabrikken».

I 2017 ble Westerdals Oslo ACT kjøpt opp av Høyskolen Kristiania, som er en akkreditert høyskole med solid økonomi. Høyskolen er eid av en stiftelse, noe som betyr at alt overskudd går tilbake til høyskolen og blir investert til det beste for studentene.

Hos oss lærer du å gjøre ideer levende

Kreativitet er alt. Stoffet alt nytt lages av. Det er innovasjoner, kunst og ideer som forandrer hvordan vi tenker, kommuniserer og transformerer verden rundt oss. Uansett hva vi skal leve av fremover, er kreativitet avgjørende.

Men også kreativitet trenger retning og pleie. Westerdals utdanner de mest kreative talentene i landet, og hjelper deg å dyrke, utvikle og perfeksjonere din lidenskap og dine evner. Enten du drømmer om å bli grafisk designer, stylist, journalist, spilldesigner, filmskaper eller noe helt annet. Kanskje låtskriver? Vi vet hva som skal til for at du får drømmejobben!

Vår pedagogiske filosofi og faglige tilnærming handler om at du skal lykkes, både på eksamen og i arbeidslivet. På Westerdals lærer du å gjøre ideer levende. Det er det kreativitet i bunn og grunn handler om: at ideer blir til virkelighet.

Vis alle utdanninger fra Høyskolen Kristiania Westerdals

Kontaktinformasjon til Høyskolen Kristiania Westerdals

Høyskolen Kristiania Westerdals

Christian Krohgs gate 32
0186 Oslo


Vil du vite mer?

Fyll inn følgende felt for å få mer informasjon fra Kreativ markedskommunikasjon:

Motta nyhetsbrev om utdanning
OMTALER

Det finnes ingen omtaler av denne utdanningen ennå. Bli den første!