Svar på vår studentundersøkelse og bli med i trekningen av et universal gavekort til en verdi av 1000,- 🤩

Søk utdanning 👉
Videre- og etterutdanning

Markedsføring

Varighet
15 poeng
Undervisning
Deltid
Studielån/Stipend
Kontakt lånekassen
Undervisningsform
Klasserom
Neste startdato
Se muligheter hos NLA Se detaljer
Varighet
15 poeng
Undervisning
Deltid
Studielån/Stipend
Kontakt lånekassen
Undervisningsform
Klasserom
Neste startdato
Se muligheter hos NLA Se detaljer

Markedsføring

Hvorfor studere markedsføring?

Markedsføring er forventningsledelse som resulterer i verdiskaping der kundene er viktige deltakere. Gjennomgående tema i kurset er derfor forventninger, verdier og kunden som verdiskaper.

I stadig større grad skaper kundene varer og tjenester sammen med bedriften. En sentral oppgave for markedsførere, blir derfor ikke bare å se på kunden sin rolle som kjøper, men også som bruker av produktet

I dette kurset vil du lære mer om virkemidlene som produkt, pris, påvirkning, distribusjon og merkevareledelse. Alle, både privatpersoner og bedrifter, bygger et "merke" gjennom alt en gjør. En bevisstgjøring av denne prosessen er derfor viktig uansett om en ser på seg selv som en merkevareleverandør eller ikke.

Hva lærer du?

Du får generell kompetanse som gjør deg best mulig i stand til å jobbe markedsrettet og tenke markedsorientering.

Du skal blant annet være i stand til å analysere et marked, planlegge, gjennomføre og kontrollere aktiviteter for å markedsføre et produkt eller en tjeneste i forbrukermarkedet. I analysen av markedet skal man oppøve kompetanse i å avdekke hvem som er de mest attraktive kundene og hvilke konkurrenter vi må være spesielt oppmerksomme på.

Du lærer deg også å reflektere over ulike etiske utfordringer i forhold til hvordan markedsføringstiltak kan påvirke forbrukerne, samt opparbeide kritisk vurderingsevne i forhold til utøvelse av praktisk merkevareledelse.

Les mer detaljer om hva du lærer i emneplanen

Målgruppe

Emne passer for deg som ønsker å lære om markedsføring, markedsanalyse og praktisk merkevareledelse.

Emnet blir tilbydt i samarbeid med utdanningsselskapet Addisco, som er eid av forbundet Styrke.

Kommende startdatoer

1 tilgjengelig startdato

Se muligheter hos NLA

  • Klasserom
  • Bergen

Få en påminnelse

Få en påminnelse når søknaden åpner

Motta en påminnelse når du kan søke opptak til høyere utdanning og få månedlig inspirasjon til ditt studievalg. 

This field is used for controlling automatic form submits. Please leave it blank:
Fyll inn din e-post her

Høgskulen på Vestlandet

Høgskulen på Vestlandet

Høgskulen på Vestlandet (HVL) ble etablert 1. januar 2017, da Høgskolen i Bergen, Høgskulen i Sogn og Fjordane og Høgskolen Stord/Haugesund fusjonerte. HVL er i dag en av landets største utdanningsinstitusjoner, med campuser i Bergen, Førde, Haugesund, Sogndal og på...

Les mer og vis alle utdanninger ved Høgskulen på Vestlandet

Highlights