Vis studentum.no som: Mobil

Markedsføringsledelse - Bachelor

Handelshøyskolen BI
Sammendrag
Heltid
3 år, 180 studiepoeng
Bachelor
Ja
August
Søknadsfrist: Rullerende opptak
Bergen, Nettstudier, Oslo, Stavanger, Trondheim

Markedsføringsledelse - Bachelor

MARKEDS­FØRINGS­LEDELSE

Hvorfor velger vi ett produkt framfor et annet? Hvorfor lykkes noen bedrifter og andre ikke? Og hvordan påvirker den digitale verdenen disse prosessene? Svarene får du ved å studere markedsføringsledelse på BI.

Hva lærer du?

Markedsførerens rolle blir mer og mer kompleks, og behovet for god datainnsikt og effektive strategier er viktigere enn noensinne. Digitale forbrukere er mindre lojale, har mer kunnskap og krever både kvalitet og effektivitet.

Små bedrifter med stor digital forståelse kan plutselig true gamle kjemper. Det har aldri vært viktigere å treffe rett målgruppe, med rett budskap, i rett kanal. Det har aldri vært mer spennende å være markedsfører

Nytt i 2018: Fordypning i digital markedsføring

Markedsføring er et fag i kontinuerlig endring, og nye digitale virkemidler og kommunikasjonskanaler skaper spennende muligheter – men også utfordringer.

Lyst til å lære hvordan du utvikler digitale markedsstrategier, produserer relevant og nyttig innhold for både bedrifter og forbrukere? Lyst til å beherske verktøy som Google Analytics og sosiale medier? Da bør du velge fordypning i digital markedsføring på tredjeåret

Ønsker du å jobbe med markedsføring, må du ha kompetanse og ferdigheter innenfor mange ulike fagfelt:

  • Psykologi. For å vite hva forbrukere velger, må du forstå hvordan de tenker. Denne innsikten hjelper bedrifter ta riktige valg.
  • Forretningsutvikling.Utvikling av lønnsomme varer og tjenester er avgjørende for at bedrifter skal overleve og vokse.
  • Strategi. Du vil lære å sette langsiktige mål, og hvilke steg man må ta for å oppnå dem.
  • Økonomi. For å kunne drive suksessfull markedsføring, må du kunne de grunnleggende prinsippene for å drive en bedrift.

Studiet er en spennende kombinasjon av teori og praksis, og gir deg muligheten til å teste ferdighetene dine gjennom konkrete cases i samarbeid med næringslivet.

NETTBASERT GJENNOMFØRING

Studiet kan gjennomføres på både heltid og deltid via nettstudier. I Stavanger og Trondheim tilbys deltidsgjennomføring på dagtid.

Studiet er på tre trinn, og hvert trinn gir 60 studiepoeng, og gjennomføres over to år (fire semestere) i stedet for ett år (to semestre). Du kan ta hvert trinn separat uten å binde deg til hele studiet. 

MULIGHETER I STUDIETIDEN

Du har mange muligheter som student på markedføringsledelse. Hvis du kan tenke deg å studere i utlandet, kan du ta utveksling i et semester. Har du mer lyst på konkret arbeidserfaring kan du ta et internship hos en bedrift.

Eller så kan du velge å gå dypere i fagene du er interessert i, enten med en fordypning eller med en bred rekke valgkurs.

Du har også mulighet til å ta bachelorgraden ved siden av jobb, eller studere på nett. Gjennomføringen av studieløpet er forskjellig for heltids- og deltidsstudenter og noen av tilbudene som utveksling og Internship er forbeholdt heltidsstudentene.

Videre studier/jobbmuligheter

HVA KAN DU BLI?

Alle bedrifter har behov for dyktige kandidater som kan forstå markedet og bidra til at bedriften utvikler gode varer og tjenester.

Markedsføringsmiljøet ved BI er regnet som faglig ledende i landet, og står bak mye spennende forskning. Det gjør at en markedsfører fra BI er høyst ettertraktet i næringslivet.

Du vil ha mulighet til å jobbe innen mange spennende felter, for eksempel:

  • Produktutvikling.Alt fra store nye konsepter, som iPhone, ned til de små detaljene, slik som lyden fra døren til en BMW,  handler om å lage akkurat det riktige produktet.
  • Salg.Ingen bedrifter kan overleve uten salg. Din kunnskap kan hjelpe bedrifter til å ta nye markedsandeler.
  • Markedsanalyse.Ved å analysere potensielle kunder og markeder kan du vite nøyaktig hvordan man skal selge bedriftens produkter. Dette er en høyst etterspurt evne.
  • Markedskommunikasjon.Er du mer interessert i den kreative siden av markedsføring? Du vil også kunne jobbe med å utvikle og styre en bedrifts markeds- og reklamekampanjer.

Studiet gir deg også et godt grunnlag for etter hvert å kvalifisere deg til mer overordnede lederoppgaver.

HVA KAN DU STUDERE VIDERE?

Mange velger å gå videre på BI sine masterstudier etter endt studie for å stå enda bedre rustet i et krevende arbeidsmarked. Spesielt er Master i strategisk markedsføringsledelse ved BI et populært valg for markedsføringsstudenter.

Mange av våre markedsføringsstudenter går også videre til en master ved et utenlandsk universitet. En bachelorgrad fra BI er internasjonal anerkjent og kvalifiserer til opptak på ledende handelshøyskoler over hele verden.

  • Master i strategisk markedsføringsledelse
  • Master i ledelse og organisasjonspsykologi 

I tillegg kan du også kvalifisere for andre mastergrader ved å ta tilleggskurs.

Opptakskrav/Søknad

Du trenger generell studiekompetanse og 35 konkurransepoeng for å komme inn på dette studiet.

Studiefakta, Tittel m.m

Bachelor i markedsføringsledelse

Handelshøyskolen BI

Handelshøyskolen BI

Handelshøyskolen BI er uavhengig vitenskapelig høyskole med studiesteder i Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger. Skolen er en av Europas største handelshøyskoler, og har ca. 20 000 studenter, ni institutter og og et vidt spekter av fagområder innen økonomi og administrasjon.

Handelshøyskolen BI er en selveiende stiftelse hvis formål ene og alene er undervisning og forskning, alt økonomisk overskudd brukes til å styrke BIs fag- og læringsmiljø.

Vis alle utdanninger fra Handelshøyskolen BI

Kontaktinformasjon til Handelshøyskolen BI

Handelshøyskolen BI

Nydalsveien 37
0484 Oslo

Tlf: 46 41 00 00


Studiested

Studentene setter karakterer

Gjennomsnittsrangering: 4

Basert på 1 omtaler

emma hindgren
(4)
Jeg begynte på BI høsten 2010 og er veldig fornøyd! Foreleserne er kjempeflinke og høyer interesse for faget! Administrasjon og studie veiledingen er veldig hjelpsomme, med alt hva du kan trenge hjelp til. Det er en skole jeg virkelig anbefaler!
OMTALER
Vurdering
(4,0)
Basert på 1 omtaler