Christine Krosby; Head of Digital Strategy, EssenceMediacom

Møt Christine Krosby i EssenceMediacom og les hva hun sier om sine arbeidsoppgaver, hvordan hun bruker sin utdannelse og hvorfor hun brenner for sin jobb.

Hvordan vil du beskrive ditt arbeid og dine arbeidsoppgaver?

I rollen som Head of Digital Strategy er jeg EssenceMediacoms digitale fyrtårn og er ansvarlig for at vi alltid er i forkant av den faglige utviklingen. Denne kunnskapen videreformidles internt og eksternt gjennom webinarer, digitale campuser, kundemøter og i strategiprosesser.

Rollen innebærer å sikre at vi benytter riktig verktøy og sikre rett kompetanse innenfor disse verktøyene. Denne delen av stillingen blir stadig viktigere grunnet den kontinuerlige endingen bransjen er i.

 

Se utdanninger i markedsføring her

 

Hva er det mest spennende og utfordrende ved jobben din?

Den mest spennende del av jobben min er å møte kunder, identifisere utfordringer de har eller vil møte i fremtiden og arbeide målrettet for å løse utfordringene. Mange løsninger er allerede utviklet og er klare for å implementeres, men det mest spennende er når vi møter på problemstillinger hvor vi får muligheten til å utvikle noe nytt.

EssenceMediacom har i tillegg en avdeling som lager det kreative uttaket for kundene våre, og det å få jobbe så tett sammen med teknologi og kreativitet er helt fantastisk. Det er inspirerende at vi kan levere helhetlig for kunder, uavhengig av størrelse og hvor digitalt tunge de er.

Det mest komplekse med jobben er ironisk nok det samme som gjør jobben min veldig spennende, nemlig at bransjen er i en kontinuerlig endring. Spesielt nå hvor vi står midt i en fundamental endring for å beskytte brukernes personvern. Selv om endringene byr på noen positive fordeler for forbrukeren, byr det også på en del utfordringer for annonsører, publisister og mediebyråer. Disse bransjeendringer gjør at det blir vanskeligere å stole på tredjepartsdata, cookies og piksler for å måle kampanjeprestasjoner. Lovverket gjør at måten vi «alltid» har brukt verktøyene utfordres, og selv om det er positiv utvikling er komplekst og utfordrende til tider.  

Hvordan bruker du utdanningen din i din stilling?

Uten utdanningen min hadde jeg nok aldri ent opp i denne bransjen, da jeg ble introdusert for mediebyråbransjen gjennom utdanningsløpet. I hverdagen bruker jeg deler av markedsføringsteoriene fra utdanningen, og det er veldig spennende å se teori i praksis.

Hva er de tre viktigste tingene for deg i din jobb?

  • Fagområdet mitt er alltid i utvikling, og det gjør at man kontinuerlig lærer noe nytt. Det er et stort ansvar, men sørger for at man alltid blir utfordret og utvikler seg.
  • Dyktige, inspirerende og løsningsorienterte kollegaer.
  • Å være en del av ett lag som heier på hverandre på veien mot bedre løsninger for kundene våre.

På hvilke måter er EssenceMediacom en attraktiv arbeidsplass for deg å jobbe?

Det er noe med menneskene som jobber her, den høye kompetansen og målet om å alltid forbedre resultatet til kundene våre som gjør at EssenceMediacom er en attraktiv arbeidsplass for meg. EssenceMediacom har definerte tydelige mål for at de skal være ett attraktivt sted for kunder og ansatte å være. Videre er de teknologiske satsningene som gjøres i nettverket både lokalt og internasjonalt ekstremt attraktive for meg. Her aksepteres det ikke at «det bare er sånn», man forsøker å utvikle bedre løsninger som skaper enda bedre resultater for kunden.

Og en siste ting som gjør EssenceMediacom til en attraktiv arbeidsplass, er at vi er del av et globalt nettverket (WPP), som byr på enda flere flinke hoder man kan sparre med og gjør at vi her i Norge kan tilby et bedrer spekter av løsninger til kundene våre.


Annonser