Vil arbeide som lærer - Forum

21.10.2009 11:05   Agnes
Jeg er utdannet markedsøkonom og høyskolekandidat ved OMH. Jeg har derfor en utdanning på 50 vekttall. Jeg har et ønske om å ta etterutdanning, slik at jeg kunne få en jobb som lærer. Jeg ønsker egentlig å jobbe i barneskolen, men kan også tenke meg å jobbe i ungdomstrinnet. Jeg trenger informasjon om hva jeg trenger av videre utdanning for at jeg skal kunne få en jobb som lærer i barne/ungdomsskolen. Trenger jeg mye mer enn pedagogikk? Finnes det kveldsundervisning, evt. fjernundervisning som kan sørge for den utdanning jeg trenger? Jeg er i full jobb så det er vanskelig og ta mer utdanning på dagtid.

Vil arbeide som lærer
22.10.2009 16:15   Studentum
Skolene som tilbyr lærerstudiet og førskolelærerutdanning har noen ganger ulike opptakskrav, samt at det varierer hvor mange studiepoeng de godkjenner fra tidligere studier. Det eneste som er felles for begge studiene er at søkeren har generell studiekompetanse, noe som du har. De fleste videreutdanningene innen lærerstudiet krever praktisk erfaring, men det kan være at noen skoler ikke er så streng på akkurat dette. Studentum

Finn utdanninger innen kategorien