Hvilken by er Norges beste studentby? Hjelp oss med å kåre vinneren - delta her 🎓

Søk utdanning 👉

Ta opp fag for sykepleierutdanning - Forum

29.11.2010 09:08   KamillaM94
Hei. Jeg går 1 året på Helse- og sosialfag. Jeg har lyst til å bli sykepleier og må derfor få generell studiekompetanse. Er det mulig for meg å ta opp et av fagene jeg trenger som sykepleier og gå opp som prevatist nå?

RE: Ta opp fag for sykepleierutdanning
15.06.2012 12:45   Studentum

Så vidt jeg har forstått er det mulig fult mulig å ta opp fag fra VGS. Her er det noen private aktøer som kan hjelpe deg med å ta opp fag.

MVH

Studentum

15.06.2012 12:50   Christina

Hei

Mitt navn er Christina og jeg har fullført sykepleieutdanningen min ved Høyskolen i Oslo og Akershus. Jeg ønsker å forbedre min eksamen i anatomi, og fikk beskjed fra HiOA at jeg kunne ta den hos dem. Når jeg sender dem mail på nytt forteller de at jeg ikke kan dette allikevel, grunnet endringer i systemet.

Derfor lurer jeg på om dere har noen forslag?

MvH Christina Holtsmark

15.06.2012 12:56   Studentum

Problemet du skriver om der tror jeg er noe vannskeligere enn Kamilla sitt.

Jeg hadde også noen fag jeg kunne tenke meg å ta opp etter min utdanning. Etter at vitnemålet er skrevet ut og utdanningen er godskjent er det derimot ganskje vannskelig i dag.

Det som er mulig er derimot å prøve å kontakte noen skoler som tilbyr sykepleierutdanning og se om det er mulig å ta faget på nytt som enkeltemnestudent. Dersom du velger å gjøre dette blir den nye karakteren en du får legge ved vitnemålet.

MVH

Studentum

Finn utdanninger innen kategorien