Studier for en utlending i Norge. - Forum

14.09.2015 16:51   S. Stef.

Hei alle sammen. I dag så tenkte jeg å skrive litt om meg og spørre andre om noe som jeg vil få svar til. Jeg kommer selv ikke fra Norge , men er en stor entusiast av den norske kulturen og det norske språket. Jeg ønsker ærlig at jeg skal få sjansen å leve i Norge , for jeg bare føler meg som det er riktig for meg og det passer til mine drømmer og ønsker. Jeg skal nå begynne å studere der hvor jeg bor ( et land som ligger innenfor Europa ) men tenker alvorlig å flytte til Norge neste åra , siden jeg har allerede bestått et godt skriftlig og språklig nivå og får kommunisere med andre rett og slett. Det som jeg vil er at noen skal anbefale meg et studieprogram ved UiO som kanskje passer til meg. Jeg skal egentlig studere jus , men er ganske interessert i andre fagområder som for eks. psykologi , pedagogikk og økonomi. Dessuten er også språk en av mine interesser. Hvilke alternativer finnes det , ifølge deres meninger? Og synes dere at det er egentlig mulig å få støtte fra lånekassa for en utlending som snakker norsk? Jeg vil jo gjerne jobbe etterpå , derfor bør dette som skal velges være noe som Norge trenger i dagens tid. Tusen takk.


Finn utdanninger innen kategorien