Studere barnevernspedagog m/ førskolelærerutd. - Forum

18.08.2012 19:29   SIM

Jeg starter nå mitt tredje og siste år på førskolelærerutdanningen. Jeg ønsker å bli barnevernspedagog, og lurer på om de to utdanningene er veldig like? Blir det "teit" å følge opp med en barnevernspedagogutdanning, eller kan dette øke sjanse for høyere stillinger innen barnevernet?

Er det mulig å heller ta enkelte fag som gjør at jeg blir barnevernspedagog, istedet for å gå hele studiet?


RE: Studere barnevernspedagog m/ førskolelærerutd.
23.08.2012 09:04   Rune

Hei

Forskjellen på de to utdanningene har ikke jeg noe mer forutsettning enn deg å svare på, men jeg vet du kan finne mer om utdanningene her: Førskolelærer og Barnevernspedagog

Jeg tror du kan få god nytte av førskolelærerutdanningen din som barnvernspedagog. Utdanningen du har fra før vil alltid være nyttig for deg.

Om du kan ta noen fag fra førskolelærerutdanningen å bruke i barnevernpedagog utdanningen er jeg usikker på. Det jeg vet fra egen erfaring er at jeg har tatt noen fag fra min bachelor i pedagogikk og tatt med dem inn i min bachelor i Medievitenskap. Et av kravene for da å få bachelor i medievitenskap godskjent var at jeg tok minst 60 nye studiepoeng, og at jeg tok de obligatoriske fagene i medievitenskap.

Jeg kan tenke meg at det blir det samme for deg: For å få bachelor i barnevern har de visse obligatoriske fag, og andre fag du kanskje kan bruke fra førskolelærerutdanningen.

Håper dette var til hjelp, kanskje noen andre vet noe mer (da er det bare å poste det her)

MVH

Rune i Studentum


Finn utdanninger innen kategorien