Hjelp til valg av media/film-linje - Forum

21.04.2014 19:52   Kennet Fagerstrand

Hei! Jeg trenger sårt hjelp til valg av studiested. Jeg ønsker å jobbe med mediaproduksjon, nærmere spesifikt film. Det står hovudsakelig mellom disse tre: Mediefag/digital medieproduksjon ved høgskolen i Hedmark - Rena Media, IKT og Design ved høgskolen i Volda FIlm - Norges Kreative Høgskole (fagskole) Og kanskje Medieproduksjon ved HIG (har ikke undersøkt så mye her) Jeg sliter med å velge hvilke jeg skal prioritere av disse linjene. Noen som har gått på de, eller har venner som har gjort det? Kanskje hørt noe om de forskjellige skolene? Filmutdanningen ved NKH virker veldig interessant, men vet ikke hvor lurt det er å sikte meg rett inn på en egen filmutdanning, istedet for en litt mer generell medieutdanning. I tilleg koster jo det 52000 pr semester. Linjen i Rena synest jeg virker veldig interessant, men jeg har aldri hørt om denne skolen før, så vet ikke hvor god den er. Alle erfaringer tas imot med takk. Volda er jo hovudsakelig en journalistikkskole, så er redd for at det blir for mye fokus på journalistikk ved Media, IKT og Design. Blir veldig takknemlig om noen kan hjelpe meg med denne avgjørlelsen. Jeg kjenner ingen som går på de forskjellige linjene, så er vanskelig å velge hvilke passer best for meg.


Finn utdanninger innen kategorien