HJELP meg med å velge studiested! - Forum

02.02.2022 01:28   Supersims

Heihei alle :)

Jeg har skikkelig lyst til å studere til høsten, og har egentlig mest lyst til å studere sosialt arbeid for å bli sosionom. Problemet er i derimot at snittet øker og øker hvert år, og jeg har egentlig ikke noe særlig sjans til å komme inn på noen av skolene som tilbyr sosialt arbeid.

Det viktigste for meg er ikke nødvendigvis å få tittelen som sosionom, men heller å få kompetansen til å kunne jobbe innenfor psykisk helse. Type innenfor rus, kriminal-eller innvadrings-omsorg. Vil altså veldig gjerne jobbe med å hjelpe mennesker. Nå som det er sagt, finnes det noen andre offentlige utdannelser som kan være relevante for meg?

Jeg har også kikket på Høyskolen Kristiania sin bachelor i "Psykologi og psykisk helse", og Oslo Nye Høyskole (tidligere Bjørknes Høyskole) sin bachelor i "Psykologisk helsearbeid". Er det noen som har noe erfaring eller formeninger om disse private høyskolene? Vil jeg kunne få jobbe med det jeg ønsker med disse utdannelsene? Er studentmiljøet like bra på private skoler som det er på offentlig?

Til info så har jeg 45.4 poeng i karakterer, inkludert fullt alderspoeng.

Setter stykt stor pris hvis noen har noe innspill eller noe, tusen takk !!

Hilsen usikker gutt (på snart 25 år) som er lei av å jobbe kjedelige jobber og er klar for å studere :)


Finn utdanninger innen kategorien