Hei,
Jeg har bacherlorgrad i barnevernpedagogikk, men ønsker å jobbe som førskolelærer. Hvilke fag trenger jeg får å få kompetanse som en førskolelærer/pedagogisk leder ?
Hilde
Hei,
Jeg har bacherlorgrad i barnevernpedagogikk, men ønsker å jobbe som førskolelærer. Hvilke fag trenger jeg får å få kompetanse som en førskolelærer/pedagogisk leder ?
Hilde
Jeg vet ikke helt hva du må gjøre som har barnevernspedagogikk. Selv studerte jeg bachelor i pedagogikk på universitetet i oslo, og mange av mine medstudenter ble da pedagogisk leder i barnehage. Høgskolen i Oslo og Akershus vet jeg har en førskolelærerutdannelse. Prøv å kontakt studiesteder som har relevant utdannelse for å spørre om hva du må ha i tilegg til din utdannelse.
Hei!
Hvorfor er det ikke mulig å ta 60 sp fag innefor lærerutdanningen, faglærer? Har ikke lyst å gå ett ekstra år. Kan man ta 2 fag på en gang? Eller blir det veldig mye?
- Ine
Hei!
Vi er en nettportal og søketjeneste for høyere utdanning, det er mange forskjellige lærerutdanninger (og skoler som tilbyr dette) på vår side. Vet ikke helt hvilken lærerutdanning du sikter til, men anbefaler deg å kontakter det studiestedet du kunne tenke deg å gå på. Det er ofte mulig å ta flere studiepoeng enn det det er lagt opp til, så hør med dem hvilke muligheter du har.
Etter hva du skriver, kan det høres ut som du har funnet en lærerutdanning som er lagt opp på deltid. Da er det ofte bare 30 studiepoeng (eller mindre) i året. Se her for en oversikt over flere lærerutdanninger .
Lykke til!