USA - Oppholdstillatelse - Forum

15.09.2008 09:18   Erik
Hei! Jeg har lyst til å bo og studere i USA etter jeg er ferdig med militæret, også lurte jeg på om det stemmer at man da får automatisk oppholdstillatelse sånn at man kan fortsette å bo der når man er ferdig å studere?? Noen som vet hvordan de reglene fungerer?? Takk

USA - Oppholdstillatelse
26.09.2008 11:11   Simen
Jeg har også forsøkt å google litt på studentvisa og sånt men det er ikke så veldig lett å forstå reglene. Tror ikke at man får automatisk oppholdstillatelse etter studietiden, men kanskje man har bedre sjanser for å få et green card? Noen som vet noe mer kanskje?

USA - Oppholdstillatelse
29.09.2008 16:24   Hanna
Jeg tror det er sånn at man automatisk får ett års oppholdstilatelse(arbeidstilatelse) til å jobbe etter man har studert der. Deretter må man søke om forlengning, men jeg tror ikke det er så vanskelig om man har en fast jobb da... Uten å har studert i USA først er det hvertfall ekstremt vanskelig å få arbeidstilatelse!

USA - Oppholdstillatelse
02.10.2008 17:10   Kaja
Ja jeg har hørt det samme- ett år automatisk oppholdstillatelse året etter man har studert der!

USA - Oppholdstillatelse
06.10.2008 14:53   Simen
Men må ikke arbeidsgiver betale en slags avgift for at man senere skal få oppholdstilatelse? Sånn var det iaf for ei venninne som skulle begynne å jobbe etter å ha studert i usa i 3 år.

Finn utdanninger innen kategorien