Arkitektutdanning i Firenze - Forum

27.11.2011 00:00   Anonymt medlem
Hei! Jeg går vg3 nå, og har alltid vært interessert i å studere arkitektur videre. Den siste tiden har jeg sett litt på arkitektstudier i Italia, hovedsakelig i Firenze. Dette virker utrolig interessant, men jeg trenger litt mer informasjon før jeg kan begynne å søke. Det jeg ønsker er å ta en bachelor grad i arkitektur på engelsk. Jeg har sett litt på Florence Institute Of Design International og var så vidt borti University of Florence. Likevel forsto jeg ikke helt om det gikk an å ta en engelsk bachelor grad der. Jeg kunne tenke meg å søke i år, men utsette studiene et år i og med at jeg først vil ta et friår. Det jeg også lurer på er om det blir veldig vanskelig for meg å få jobbe som arkitekt i Norge etter studier i Italia. Håper på litt info. Mvh Malin

Svar: Arkitektutdanning i Firenze
27.11.2011 00:01   Anonym

Hei!

Høres spennende ut med arkitektstudier i Firenze! Vi tror ikke det vil være spesielt vanskelig å få jobb i Norge etter å ha studert i Italia, nei! Mange norske studenter tar jo studiene sine i utlandet, og Firenze er i tillegg kjent for sin fantastiske arkitektur. Det eneste du må sørge for er at utdanningen du velger er godkjent i Norge, slik at vitnemålet ditt gir deg uttelling når du kommer tilbake. Det kan også være lurt å være tidlig ute med søknader når du begynner å nærme deg endt utdanning, ettersom du sannsynligvis ikke har fått det samme kontaktnettverket som studenter i Norge har fått i løpet av sin utdanning.

Når det gjelder valg av skole, vil vi anbefale deg å ta direkte kontakt med de institusjonene du foreslår. ANSA kan sannsynligvis også gi deg en del informasjon.

Lykke til med både friår og fremtidige studier!


Finn utdanninger innen kategorien