Ta opp fag - Forum

03.09.2012 14:31   Marius

Hei!

Jeg går idag på 1 VGS studiekompetanse, jeg er nå ferdig med alle tentamener og mangler bare eksamener før sommerferie og VG2. Jeg vet at jeg vil bli veterinær og det er en stor drøm for meg og jeg kan rett og slett ikke tenke meg noe annet.

Problemet mitt da er at jeg trenger enten R1 matte eller S1 og S2, jeg har nå T matte men risikerer å stryke eller en 2 og jeg må ha 3 for og komme inn på R1 eller S1. Jeg stryker også i tysk men der kan jeg forbrede meg til neste år.

Det jeg lurte på da er om det er noen som helst måte jeg kan ta opp matten på nå? Eller må jeg vente til jeg er ferdig med VGS. Kan jeg ta opp bare R1 eller må jeg først ta opp T så R1?

Jeg skjønner ikke helt dette med å ta opp fag så kan dere kanskje henvise til noen linker jeg kan lese meg inn på dette?

Mvh Marius


RE: Ta opp fag
03.09.2012 14:49   Studentum

Hei,

Du kan ta opp fag før du er ferdig med VGS, da forbedrer du karakterene dine og det hjelper på ditt primærvitnemål. Tar du opp fag etter du har fullført VGS og fått ditt vitnemål påvirker det snittet for ditt sekundærvitnemål.

ta opp fag Du kan lese mer om å ta opp fag på våre sider.