Studiekompetanse - Forum

08.09.2008 15:02   Anonymt medlem
hei! jeg lurte på om det er mulig å ta almenn påbygg i utlandet noe sted, så jeg kan få studie kompetanse. jeg har tatt service linjen første året, og tar nå reiseliv. så vil jeg ta påbygg i utlandet neste år. jeg er nå 18 år, og har brukt opp ungdomsretten min pga feil valg tidligere. hvilke rettigheter har jeg da? kan jeg få stipend og støtte ifra lånekassen? kjøper fylkeskommunen skoleplass til meg eller må jeg gjøre det selv? også lurte jeg på om det er noen alternativer, for eksempel kurs som er like bra som universitet i reiseliv rettningen. eller innen makeup utdanning. jeg kunne også tenkt meg ett år i fks spania på makeup skole, har hørt at dette er mulig. takk for hjelp!

Svar: Studiekompetanse
08.09.2008 15:03   Anonym
Jeg tror dessverre ikke at jeg har mulighet til å hjelpe deg så bra som du behøver, Studentum jobber mest med å markedsføre studier etter videregående og vi representerer kun ulike skoler. Jeg er ganske sikker på at det ikke går å ta påbygging i utlandet, men du kan alltid gjøre det på en privat videregående skole her hjemme. Du har både bjørknes, sonans og Frisvold privatgymnas som tilbyr dette, klikk på linken http://www.studentum.no/listEducations.aspx?CategoryID=&Keyword=allmennfag&EducationTypeID=&PlaceID= for mer informasjon. Kontakt en av disse så kommer de til å kunne svare deg mer utfyllende enn det jeg kan. Ved alle disse skolene så kan du søke om lån og stipend hos Lånekassen. Hvis du er interessert i make-up utdannelse i Spania så har du muligheten med Beauty hudpleiefagskole , de krever ingen forkunnskaper og det finnes en mulighet til å ta skolen på Gran Canaria. Andre make-up skoler: Art Complexion NISS Håper dette ga deg noen flere svar, Lykke til