Studie etter videregående skole - Forum

04.02.2015 00:32   Tony

Hei! Jeg går nå i 2. Vgs på en studiespesialisert linje. Jeg tenker ofte på hvilke muligheter jeg har etter vgs, men har konkludert meg foreløpig å utdanne meg innenfor en av disse to retningene/temaene/gruppene: økonomi eller trening/helse. Økonomi fordi jeg har generellt stor forståelse for faget og hvordan økonomien virker i sin helhet men får dessverre foreløpig 3 i faget som er veldig demotiverende for min del og gjør så at jeg vurderer om dette blir feil valg å fordype seg i etter vgs. Trening/helse fordi jeg har stor kunnskap innenfor trening og hvordan man skal nå sine mål uavhengig om man vil opp i muskelmasse, ned i fettprosent eller bare h en sunn livsstil. Jeg har stor forståelse om hvordan kroppen virker ved trening og næring og kjenner til riktig teknikk og hvordan kroppen virker generellt. Veldig lyst til å bli Personlig trener, men har ingen idé på hvor jeg skal starte her(utdanning osv) grubler også litt på om personlig trenere tjener greit, for uansett om man skal finne noe man liker å jobbe med, så synes jeg at man skal tjene nok til å ha god råd og litt til overs til annet i tillegg. Tusen takk for hjelpen!!


RE: Studie etter videregående skole
25.02.2015 14:26   Studentum

Hei Tony,

Det er ikke lett å velge utdanning, men det er mye du kan ta i betraktning for å gjøre et rett valg. Når det kommer til områdene økonomi og trening/helse, er det stor forskjell i arbeidsoppgavene. Vil du for eksempel jobbe med tall eller med mennesker og sportslig aktivitet? Hva har du størst interesse og motivasjon for? Hvordan er jobbmarkedet - får du jobb? Og hva med lønnen?

Les mer om studier innenfor økonomi her og personlig trener her.

Lykke til med utdanningsvalget!