Spørsmål til Høgskolen Stord/Haugesund - Forum

07.05.2014 19:11   Carolin

Hei Folkens, Vet ikke helt om jeg er på riktig tema nå, men men. Har et spørsmål angående Høgskulen i Haugesund/Stord. Jeg og kjærasten har plana om å studere der til neste år. Han skal på Nautikk (Haugesund) mens jeg kanskje skal på lærar (Stord). Nå er jo problemet at vi gjerne vil bo i lag. Spørsmålet mitt er da om det er mulig å bo i Haugesund, og pendle mellom Stord og Haugesund? er det noen her som gjør/har gjort det? Er det mulige bussruter som går fleire ganger om dagen? Håper virkelig på svar! siden dette er en konstant tanke i hovudet mitt, har jo veldig lyst å bo med han da :-)


RE: Spørsmål til Høgskolen Stord/Haugesund
04.06.2014 11:17   Wenke Jortveit, HSH

Hei, Carolin
Det er fullt mulig å pendle mellom Haugesund og Stord, det har vi både ansatte og studenter som gjør daglig. Det er en knapp times kjøretur med bil, litt lenger med buss. Studenter som pendler pleier gjerne kjøre sammen. Det går rutebuss mellom Haugesund Busstasjon og Rommetveit, der kampus på Stord ligger. Den går ikke veldig ofte, men i alle fall flere ganger daglig. Du kan sjekke rute nr. 700 på www.kolumbus.no

Mvh
Wenke Jortveit,
HSH