Skifte skole etter fristen - Forum

28.07.2012 23:48   Simen

Hei.

Etter jeg søkte videregående skole, fant jeg ut at jeg angret mitt valg veldig. Jeg søkte meg vekk fra her jeg bor, som er for langt til å pendle. Nå i etterkant angrer jeg veldig og har egentlig ingen sjanse til å finne bolig eller gå på skolen jeg søkte meg inn på. Jeg snakket med rådgiver for skoleslutt, han ringte til skolen jeg vil gå på, rektoren der sa at han trodde det ville ordne seg om jeg ringte inn etter andre uttak, altså 10. august.

Jeg er veldig bekymret for om jeg kommer inn, er det noen her som vet noe om hva som blir gjort når jeg ringer inn? Er sjansene store for at jeg får gå på skole her jeg bor?

MVH

Simen


RE: Skifte skole etter fristen
07.08.2012 10:24   Studentum

Hei Simen

Jeg føler veldig med det, det høres litt skummelt ut. Jeg har ikke erfaring med det selv, men jeg tror du har gode muligheter fordi dette er snakk om Videregående skole. Dersom du hadde søkt på Høyere utdanning som en høgskole eller universitet tror jeg ikke du kunne skifte skole. Fordi du skal skifte videregående tror jeg det vil ordne seg, og spesielt fordi rektoren selv sa at han trodde det vil jeg tro at det ordner seg.

Du må huske på at det hender noen familier flytter mens barna deres går på videregående skole, og i da får de elevene bytte skole.

Håper dette var litt trøst nå på tampen før du ringer :)

MVH

Studentum