Hei til dere,
Jeg er utdannet jurist (Tyskland, 1988) + MM kurset (Master of Management ved BI) i (Internasjonal) Markedsføring (1998). Har siden den tiden frem til nå jobbet i bokbransjen som markedskonsulent (import av int. litteratur til norske bibliotek). Nå er barna blitt voksne og jeg (51) vurderer på alvor å starte et lite hotell i enten Norge eller på Kreta sammen med en Nordmann. Ønsker derfor å informere meg dypere om eventuelle tilleggsutdanning/fagbrev... jeg burde ta - før dette "spranget til det ukjente" :))
Spørsmålene er: Blir noe av utdannelsen/jobberfaring min anerkjent ved at jeg eksplvis tar opp en Bachelor i Hotellnæringen? Anbefaler dere å gjennomføre en Bachelor i det hele tatt? Eller heller velge en fagutdannelse (eksvis Treider)? I såfall hvilke? Er det pålitelige kveldskurs som kan taes i enten Oslo, Bergen eller Trondheim? Får jeg stipend/lån fra lånekassen tross at jeg har fått det før (da jeg tok MM kurset)? Er Reiselivsstudier bare tilrettelagt norske forhold (eksvis bookingprogrammer) eller kan de brukes i en internasjonal kontekst?
Tusen takk på forhånd,
Med vennlig hilsen