Studere på Hawaii - Forum

03.09.2012 12:46   Saad Rustad

Hei, jeg er en 15 år gammel gutt som fyller 16 i oktober. Jeg har lyst til å studere i Hawaii. Jeg lurer da på om jeg kan studere der mens jeg går i videregående skole ?? Og hvor mye det cirka koster Osv.. :)

takk på forhånd!

Og må jeg skaffe grencard?


RE: Studere på Hawaii
03.09.2012 12:52   Rune

Hei.
Jeg ser det er en stund siden innlegget ble sendt inn, så håper dette ikke kommer for sent.
Det er mulig å ta et år av din videregående utdanning i utlandet. Jeg tok selv et år i New Zealand. Jeg benyttet meg da av en studieformidler som heter STS, Men også EF er ganske kjente.


RE: Studere på Hawaii
31.05.2016 10:17   Trygve
Det her er jo litt gammel tråd, men noen almene råd om andre skulle lure: Skal du studere i USA må du ha studiegreencard, men det er greit å få om du er med i ett program (da sørger de for det) eller blir opptatt på en utdannelse (da må du selv søke på ambassaden). Bare husk at du ikke altid får jobbe med bare studiegreencard, men skal ha penger nok til å klare deg for. Du kan søke stønad hos fonder ol. Sjekk http://www.legathandboken.no/, Hold deg unna smarte forbrukslån! Det er for dyrt, selvom de skriver at de er billige, det er bare lureri,

RE: Studere på Hawaii
01.06.2016 09:56   Trygve
genrellt om studier i USA: drar du med organisert opphold sørger de for visa, blir du opptatt på skole/studie etter egen søknad, skal du selv søke om studievisa hos ambassaden. Bare husk at man ikke nødvendigvis får jobbe på et studievisa! Du må ha med nok penger til å klare deg for under studietiden. Ofte er det lettere å få reisearrangør til å fikse visa.

Finn utdanninger innen kategorien