Frisørutdannelse i utlandet - Forum

02.10.2008 17:20   Julie
Noen som vet hvordan det fungerer om man ta frisør utdannelsen i utlandet? Er det sån at man må ta svennebrev i Norge, men at man kan ta praksis i utlandet??

Frisørutdannelse i utlandet
06.10.2008 14:23   S
Hei Julie Dersom du ønsker å utdanne deg som frisør er det kun fagbrev innen EU som godkjennes. Altså kan du ikke ta den grunnleggende teorien utenfor EU. Praksisperioden derimot kan du ta hvor enn du måtte ønske. Lykke til

RE: Frisørutdannelse i utlandet
08.08.2012 10:18   Зинаида

God dag.

Kan De hjelpe meg og svare på mine spørsmål?

Jeg heter Zina og er fra Russland. Jeg bor i Moskva nå, men jeg ønsker å flytte inn i Oslo. Jeg er 29 år gammel og jobber som frisør i 11 år. Jeg studerte på FranskAkademiet shjønnhets og utdannings, Loreal og Akademiet Dolores i Moskva. Jeg har et rødt diplom.

Hva trenger meg for å jobbe i Oslo som frisør?

Må jeg studere på skolen for å få et norsk diplom?

Hvilken skole i Oslo kan jeg studere for å få utdanning som jeg trenger for å få jobb i?

Skal jeg kunne å få en jobb i Oslo etter, hvis jeg skal studere på skolen?

Tusen takk.

 


RE: Frisørutdannelse i utlandet
08.08.2012 10:19   Studentum

Hei

Jeg er usikker på hvordan reglene er i dag. Kanskje det kan være en ide å sende et spørsmål til noen som driver med frisørutdanning i Norge?

Følger du linker finner du flere som driver med frisørutdanning. Trykk på den skolen du ønsker å kontakte, så har de et skjema du kan fylle ut nederst på siden deres.

Håper det ordner seg :) Og at noen andre kanskje vet noe mer og kan opplyse andre ved å skrive videre på forumet (krever ingen innlogging)

MVH

Studentum


Finn utdanninger innen kategorien