yrkesrettet attføring - Forum

28.04.2008 09:34   Anonymt medlem
heisan, Har nettopp fått invilget yrkesretta attføring etter 10 år i restaurantbransjen. Er no idag 28år men vet ikke helt hva jeg skal studere/gjøre. Har gådd nesten 2/3 av hotel & restaurantlinjen i Halmstad, Sverige, så har en del fag men har sikkert ikke full studiekompetanse, men hvor kan jeg sjekke det ut? hva jeg eventuellt må lese opp eller så for og få lov til og søke videre? Leste og på nett att når man var 25+ og hade erfaring så som jeg har så var det andre regler? eller at erfaringerne man har på en måte kan godskrives? Men når det siden gjelder og søke på noen skole så har jeg ihvertfall lust at det skal være utenlands, noen plass der det er varmt og gjerne en annen kultur, f eks asia, kina hade vært noe.. eller australien muligens f eks.. og så er jeg intressert i språk, kunde tenkt mej en engelsk skole eller eventuellt et annet språk, som mandarin? Usa hade åsså vært ett fint alternativ. Andre intressen er data og internet og business. Men så som jeg har skjønt reglerene så sku det visst være en utdanning/skole som IKKE fantes i Norge, for og få den godkjent hos NAV med rett til attføringspenger da. Kan dere være behjelpelige i min process mot ett nytt jobb/utdanning? Takker på forhånd for hjelpen, Mvh Jimmy

Svar: yrkesrettet attføring
28.04.2008 09:35   Anonym
Hei Jimmy! Studentum er kun en søketjeneste for utdanning og vi har dessverre ikke nok inngående kunnskap til å gi deg de svarene du ønsker. I og med at det er så mye ulikt som du kan tenke deg i tillegg til at det meste inkluderer studier i utlandet, så vil jeg anbefale deg å kontakte ANSA, http://ansa.no/ , De er en studentorganisasjon som har lang erfaring med utenlandsstudier så jeg håper at de kan gi deg et bedre svar enn meg. Lykke til videre!