Studiekompetanse / Studieveiledning

Velkommen til Studentums forum for Studieveiledning

Her kan du stille spørsmål og starte forumtråder på temaer du ville spurt din studieveileder om.

Du bør først og fremst bruke din studieveileder eller rådgiver på skolen, men ønsker du å høre hva andre mener i tilegg til studieveilederen din kan du poste et innlegg her. Mange som ønsker å ta opp fag fra videregående, og derfor har vanskeligheter med å få kontakt med studieveileder, bruker også dette forumet.


Skap et innlegg
Svar Tråder
1 Anvendt psykologi - Spesialpedagogikk eller Barnehagelærer 16.02.2022   Videre studie. Hei. Jeg har tatt en bachelor i Anvendt Psykologi. Nå vurderer jeg å bli enten barnehagelærer eller spesialpedagog i bhg. Men jeg klarer ikke å finne ut hva jeg må studere for å bli hverken ...
0 Søknader 01.09.2021   Karina Andersen Hvordan finner jeg mine tiligere søknader?
0 Medisinstudiet i utlandet 20.07.2021   David Edvardsen Heisann, jeg er elev på VG2 i Norge og har lenge hatt drøm om å ta medisinstudiet for å så senere gå videre til ortopedi. Jeg har per dags dato karaktersnitt på 5,2 og skal til høsten gå siste...
0 Generell studiespesialisering til fagbrev? 20.04.2021   Nora Hei, Er ei jente på 22 år.. Jeg har gått 3 år vgs, gikk helselinsjen de 2 første årene og påbygg det siste året. Så gikk ut med Generell Studiespesialisering, og tok noen jobbår etter dette. H...
1 Jobbe i barnevernet 23.02.2021   Birgitte Hei, Jeg er utdannet sykepleier og har jobbet flere år i psykiatrien. Jeg ønsker å jobbe som saksbehandler i barnevernet, og angrer på at jeg ikke heller valgte å utdanne meg som barnevernsped...
0 Lærlingelønn som tømrer 05.02.2021   Roger Refsnes Har en sønn som driver å utdanner seg til tømrer. Min sønn er en person som brenner for sitt yrke, og er nå inne i sitt andre halvår i lærlingetiden. Når det kommer til lønnsøkning, så er vi ...
0 Yrkesfaglig-rettet utdannking 07.12.2020   H Jeg kjenner en som har fullført studiespesialisering, men som egentlig har lyst på en utdanning innen yrkesfag/bygg etc. Det er visst ikke bare bare og gå yrkesfag på nytt etter fullført vgs (...
1 Studier 09.11.2020   Remme Hei, jeg er en voksen person, har generell studiekompetanse men mangler matte 1p og engelsk etter 23/5 regelen. Har lyst å bli vernepleier. Hva er det skal til for at jeg kan komme inn i denne...
0 Hvilke fag skal man ta opp? 21.04.2020   KommendeStudent Hei, jeg går i VG3 og planlegger å starte på NHH etter etter 2 år, inkludert førstegansgtjeneste. Jeg kommer til å ende opp med poeng fra 49.8 til 51.1. Om jeg får 5.1 i snitt så klarer jeg å ...
1 Begynne på skolebenken igjen som 32 åring 31.03.2020   Fredrik Jeg er 32 år. Vurderer å begynne å studere igjen som 32 åring etter flere år i arbeidslivet. Kanskje som fulltidsstudent. Lurer rett og slett hvordan det er å komme inn i et studentmiljø i den...
1 videreutdanning politi 24.03.2020   Kristians Hvilke masterutdanninger er det en bachelor fra Politihøyskolen kvalifiserer til? Da tenker jeg ikke på de programmene som politihøyskolen tilbyr som krever arbeidserfaring.
0 NY bærekraftslinje 02.03.2020   studiefreak Tenkte jeg bare skulle si ifra til de som måtte være interessert, at nå er Norges første linje med tverrfaglig fokus på bærekraft blitt lansert 😀Søknadsfristen er idag, så hvis dere vet om no...
0 Internasjonale relasjoner 18.02.2020   Elisabeth Hei! Jeg er interessert i å studere internasjonale relasjoner. Jeg har ikke funnet dette studiet i typ bergen eller trondheim bare i utlandet. Er det noen som vet noe som ligner i en av disse ...
0 Musikk - Vokal / gitar / pedagogik 12.12.2019   AdrianNeculae Hei, alle sammen ! Jeg er Adrian, og jeg letter etter de beste studiemugliheter i musikk fag - kan inkludere vokal, gitar og pedagogisk område. Min bakkgrunn er 12 år (fra første til tolvte...
0 Programfag 07.08.2019   Jon Hei, jeg skal begynne i 3 klasse på vgs. Jeg har hatt geofag 1, biologi 1 og toppidrett 1. Vil fortsette med toppidrett og geofag, men har lite lyst til å ha biologi 2. Jeg hadde t-matte først...
4 Leksehjelp med et klikk høsten 2019 11.07.2019   J Hei! Vi tenker å lage en app hvor du får leksehjelp av kvalitetssikrede mentorer på 5. minutter. Hva tenker dere? Positive/Negative sider ved dette? Besøk gjerne nettsiden vår:) snapmentor...
0 IB program 01.06.2019   YH Hei, Er noen her som tok IB program på vgs? Hva er inntakskrav til PRE-IB og IB?
0 Årsatudium i pedagogikk 24.04.2019   Solveig Kristensen Hvis man tar årsstudium i pedagogikk dekker det pedagogikken som trengs for å bli grunnskolelærer 5-10 trinn?
0 Fra faglærer til barnehagelærer 07.03.2019   Karoline Hei! Jeg har bachelor utdanning som faglærer i kroppsøving og idrett, samt matematikk. Jeg lurer på hvilket studie jeg må ta for å bli barnehagelærer? Hører flere har sakt at jeg trenger bare ...
0 Studiekompetanse eller ikke 14.02.2019   Ewelina Hei! Jeg skriver her fordi jeg er i en situasjon som jeg ikke helt klarer å finne ut av. Søkt til UiS Stavanger før 3 år siden men fikk ikke studere fordi jeg ikke har generell studiekompeta...
Viser 1-20 av 167 innlegg
1
2
3
4
...
9